4/19/2015

Treenipäivä

 Eilen Kht Rambo oli meillä hevosensa Hevin kanssa. 
Ensimmäisenä pidin kaksikolle estevalmennuksen ja hypin itsekin vähän
Kht Rambon ja Hevin alkulämppää :D

Mun ja Captain Hookin lämmittelyjä

Hypittiin 50-70cm, mutta lopussa vähän korkeampia yksittäisesteitä.

Voi kattokaa nyt noita Hevin isoja korvia, ne elää omaa elämäänsä tuulessa xD

Tää kuva on mun mielessä jotenki nätti, taivas on kiva, ratsukon asento on myös kiva ja tausta on nätti :)

Meillä oli kahdeksan esteen rata, jota hypittiin välillä satunnaisessakin järjestyksessä :D

Nätti hyppyasento Cx

Alussa Captain Hookilla tosiaan oli martingaali, mutta otettiin se puolessa välissä pois, sillä ori toimi hyvin ilman sitäkin.

Mäkin sitten jossain vaiheessa koitin hypätä Hevillä. Hevillä oli tosi kiva ja hyvin pyörivä laukka :3

90cm

Tässäkin 90cm. Hypittiin viellä lopussa 100cm ja mähyppäsin pari kertaa ilman hevosta 115cm :)

Hevinen :3

Tässä välissä käytiin vaihtamassa hevosia. Tai siis, mä vaihdoin hevosta, mutta Kht Rambo meni edelleen Hevillään. :D Otin ratsukseni Gribban :)

Ensin oltiin tuola "lammella"


Sitten Kht Rambo piti mulle ja Gribballe lyhyen estetunnin. Gribbaa ei oikein huvitttanut hyppiä, joten kieltoja tuli aika montakin. Cx

Estetunnin päätteeksi lähdettiin maastoon (maastoon ei otettu kameraa, joten maastokuvat on otettu puhelimella)
Ensimmäisenä mentiin metsäaukion läpi, jossa hypittiin kantojen yli

Sitten mentiin hetki metsässä, jossa oli kiva puu esteenä :D Kentällä Gribba ei halunnut hyppiä, mutta maastossa tamma hyppäsi kaikkien mahdollisten esteiden yli intoa puhkuen :D

Metsästä päästiin ojan yli pellolle tuollaista hienoa ränsistynyttä "siltaa" pitkin :D

Pellolla vaihdettiin ratsuja ja kiitolaukkailtiin hetken pitkin peltoa

Pelto-osuudella Hevi toimi kiltisti, mutta kun mentiin loppukäyntejä tiellä, niin pukkeja tuli parikin kappaletta. Vaihdettiin siis tuossa pellolla hevoset vielä takaisin, eli mä menin sitten loppukäynnit Gribballani. ;)

Maastoilun jälkeen oltiin hetki sisällä, tehtiin Heville martingaali ja lettikampaus ja Kht Rambo sai pari mun myytävää varustetta. :D

Viimeisenä mentiin vielä hyppäämää. Mentiin myös vähän koulua ja mä esitin Kur- ohjelmani. Mulla oli ratsuna Norne
Hypittiin lähinnä 95-100cm esteitä (kuvassa ponnistusvaihe 98cm esteellä)

Loppuverkat mentiin pihassa

Itseasiassa mua on koko Norne alkanut kyllästyttää, mutta en sitä raaski myydäkään. Sen luonteessa ei oo mitään, joka enää innostais siihen, mutta Nornen askeleet on ihanan lennokkaat ja se on nätti. Miinuksena vielä, että Norne on vähän liian painava mulle, mutta ei tule mieleenkään täyttää sitä "tyhjemmin", koska tuo kangas on sellaista, että se menee ryttyyn jos sen täyttää tyhjästi.

No, kai mä nyt pidän Nornea vielä kesään asti ja mietin sitten, mikä on orin kohtalo.

Kiva päivä oli taas, kiitos siitä Kht Rambolle ja kivalle säälle. :)


P.S Kun blogissa on nyt 200 (itseasiassa 201) lukijaa, niin olen järjestämässä arvontaa, mutta en ole vielä keksinyt, mitä arvon.. Olisiko arvonnan palkintona ilmainen miniponirtilari (joka instagramissa sai eniten ääniä), vai joku varustesetti (ja mikä varustesetti?) vaiko vaikka tilari puoleen hintaan? (En sitten hevosia ala ilmaiseksi arpomaan, muutakuin miniponin ;) ) Mitäs mieltä te lukijaiseni olette?

11 kommenttia:

  1. Anonyymi4/19/2015

    Toi sun kirjoittamis tyyli on kyl niin ihana. Ja se arvonta olis kyllä kiva idea.
    T: Ponifani

    VastaaPoista
  2. Hyvä postaus! Ja ehkä miniponi ois hyvä ;)

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus kyllä :3 Miniponi ois kyl aika nice.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi4/19/2015

    miten pystyy blogissa muuttaa kommentit sillee, että ne näytetään vaa hyväksynnän jälkeen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olikohan niin, että Mene bloggeriin, paina blogisi nimestä, vasemmalta Kommentit (tai joku vastaava) kohtaan ja sieltä kommenttien hyväksyntä ;)

      Poista
  5. Anonyymi4/19/2015

    Sun kepparit on ihania! :D

    VastaaPoista
  6. Voi vitsi miten tuo Captain Hook onkin suloinen! Se on ehdoton lemppari Jupin lisäksi

    VastaaPoista
  7. Anonyymi4/21/2015

    Oon samaa mieltä että sä kirjotat ihanasti! Kiitos että saahaan lukee sun ihanaa blogia!

    VastaaPoista
  8. Jossä myyt Nornen, nii anna mulle! (Ei kylläkää oo vielkää rahaa:I)

    VastaaPoista